Prepaid bij Kpn-dochter Simyo: let op bij niet uitgeschakeld internet

Mijn kleindochter van 11 kreeg zaterdag jl. een nieuwe mobiel met internet. Zo gaat dat tegenwoordig. Ze begon met op haar prepaidkaartje een tegoed van ongeveer 10 euro. Onder andere door een te zwak wifisignaal op de plek waarop ze haar toestel installeerde etc., stond ze na een paar uur op 192 euro negatief en was haar nummer geblokkeerd. Allemaal internetkosten à 1 euro per Mb N.B.! (Als je een bundel instelt, is het veel goedkoper, zoals overal.) Punt is dat mijn kleindochter niet wist dat je met prepaid rood kunt komen te staan en ervan uitging dat de sim bij gebrek aan tegoed zou blokkeren. Uit service-overwegingen doet Simyo dat niet zo, maar stuurt wel mails die mijn dochter en kleindochter de stuipen op het lijf joegen.

Wees niet te snel in paniek: Simyo corrigeert een grotere schuld dan 5 euro automatisch naar 5 euro negatief. Als je je tegoed via je persoonlijk pagina op internet weer aanzuivert, kun je weer verder met je telefoon. Is het de bedoeling om alleen met wifi te internetten, schakel op diezelfde persoonlijke pagina, waarop internet standaard op aan staat, dat uit en je komt niet voor verrassingen. Op zich goed geregeld dus.

Ik belde (gratis) 1200 voor de klantenservice van Simyo en werd binnen een paar seconden vriendelijk te woord gestaan. De medewerker die ik sprak, bevestigde dat de procedure veranderd moet worden, zodat klanten niet langer de stuipen op het lijf gejaagd wordt.

Pagina geschreven 18-8-2014.

- -